Home » Hiburan » Segera Melahirkan, Intip Dulu Kemewahan Rumah Siti Nurhaliza

Segera Melahirkan, Intip Dulu Kemewahan Rumah Siti Nurhaliza



Jakarta – Penyanyi, Siti Nurhaliza (39) kini tengah menanti kelahiran anak pertamanya. Sebelas tahun menikah dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, Siti akhirnya mengandung.

Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA. 2. TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN. SUKA UNTUK SAYA KONGSI RASA SYUKUR DAN GEMBIRA KERANA SAYA MASIH DIBERI MENERIMA UNDANGAN UNTUK MENGADAKAN KONSERT, PERSEMBAHAN, KEMUNCULAN DI TELEVISYEN DAN RADIO SERTA MENJADI JURUCAKAP KEPADA PELBAGAI PRODUK. SAYANG SEKALI, KEBANYAKANNYA TIDAK DAPAT SAYA PENUHI. BAGAIMANAPUN, SAYA JUGA HARUS MELUNASKAN BEBERAPA TUGASAN JUGA SELEPAS INI YANG BERSESUAIAN DENGAN KEADAAN SAYA. 3. SEMOGA DENGAN PENJELASAN SAYA INI, SEGALA TANDA TANYA DAN DESAS DESUS SELAMA INI, TELAH TERJAWAB KERANA SAYA MEMUTUSKAN UNTUK BEREHAT DISEBABKAN OLEH KEHAMILAN SULUNG INI.

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Ia membagikan kabar kehamilannya melalui akun Instagramnya, @ctdk. Siti mengunggah fotonya memegang perutnya yang membuncit.

Baca juga : Beredar Foto Pria Yang Disebut Papa Baru Nagita Slavina

“Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami,” tulisnya pada Jumat (13/10/2017).

Siti Nurhaliza dipersunting Datuk Khalid 11 tahun silam, tepatnya 21 Agustus 2006. Kala itu Siti berusia 27 tahun sedangkan Datuk merupakan duda 4 anak berusia 47 tahun.

Dikutip dari laman wikipedia, pernikahan Siti dulu digelar secara mewah dan besar-besaran. Akad nikah keduanya yang digelar pada 21 Agustus 2006 di Masjid Wilayah Persekutuan itu pernah menjadi sorotan media Malaysia maupun di Indonesia.

Resepsi pertama digelar pada 28 Agustus 2006 di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) dan resepsi kedua digelar pada 3 September 2006 di kota tempat tinggal Siti, Kuala Lipis, Pahang. Setelah menikah, Datuk dikabarkan membawa Siti ke sebuah penthouse mewah di tengah kota.

Siti Nurhaliza yang berpredikat penyanyi wanita terkaya di Malaysia itu memang dinikahi sosok pria yang bukan biasa. Datuk K dikenal sebagai pemimpin tertinggi perusahaan kosmetik nomor 1 di Malaysia, SimplySiti.

Tak hanya itu, pria kelahiran 1959 ini juga merupakan direktur di beberapa perusahaan terkemuka di Malaysia. Tak heran jika Siti selalu bergelimang harta dan fasilitas mewah.

Ia beberapa kali juga berfoto di sudut-sudut rumah mewahnya.

(Png – sisidunia.com)